Saturday 21 February 2009

Equesterie Tranquille

Hei! Jeg heter Tarzan og er snart 2 år.
Her i hestehagen til Equesterie Tranquille lever vi i et naturlig hestesamfunn.
Det kalles "Naturlig hestehold".
Equesterie Tranquille-20090219_ET-Tarzan_002
Her er jeg og foreldrene mine, Mona mi og Nyte Dreamer
Equesterie Tranquille-TarzanogForeldre20070715s Jo da, det er meg, du skjønner jeg kommer til å bli helt hvit slik som pappa og mamma. Til sommeren kommer dere til å se ordentlig forskjell for da har jeg kvittet meg med vinterpelsen. Vinterpelsen bruker vi som dekken. En helt naturlig vinterkåpe altså.
Visste du forresten at inne i midten av høyballen finnes det beste høyet? Resten er kjempegodt å ligge i.

Her er Mobilia nede i høyballen til ørene. Mobilia er tanta mi og sjefen i flokken sammen med Nyte Dreamer. Derfor er det også noen som kaller henne Nyte mare. Men hun er ålreit hun mot meg og Moonlight som står der ved siden av henne. Moonlight er datteren til Mobilia og ble født i 2005.
Equesterie Tranquille 20090202_003
Her har mamma, Monami, gjort en skikkelig jobb......
Equesterie-Tranquille_20081130_018
Nå glemte jeg nesten det nye oppdraget mitt; Jeg skal legge inn bildet av soloppgangen over Maison Tranquille hver morgen. Egentlig står solen opp hver dag, noen ganger ser vi den ikke en gang, men det ser alltid annerledes ut. I tillegg er det greit å kunne se tilbake for å huske hvordan været var, hvor langt gresset var blitt, når det snødde, osv.
Her kommer dermed soloppgangen den 21. februar 2009
Maison Tranquille-20090221_Vue-Matin_002
Neste gang skal jeg vise dere et bilde av redaktøren, hun ser nøye i gjennom alt som blir skrevet.

No comments: